České motokrosové novinky
Smitka 22., Michek 23. na prvním mistráku v Itálii
27.02.2011 18:53První závod motokrosového mezinárodního misrovství Itálie se konal 27. února u města Ponte a Egola. Letos se v Itálii závodí o tisíce Euro, ale systém závodů byl změněn, takže 16 kvalifikovaných jezdců z třídy MX1a 16 z MX2 a 8 z jízd poslední šance jsou spojeni do jedné třídy pod názvem Elite, ale bodováno je v obou jízdách všech čtyřicet jezdců (vítěz získá 120 bodů, druhý 100, třetí 80, 65,60,... ,40,34,32,30,...,26,25,...1). Nejlepším českým jezdcem byl na prvním závodě Italského mistrovství Petr Smitka, který skončil 22. (29.-19.) (8. nejlepší jezdec jedoucí na 250-4T). Martin Michek skončil na 23. místě (26.-22.). Jiří Čepelák skončil celkově na 30. místě (27.-29.). Michal Kadleček skončil v první jízdě na 17. místě, ale druhou jízdu nedokončil, akže v celkovém pořadí skončil na 32. místě.
———
Smitka a Michek nejlepší Češi v kvalifikacích na první italský závod
27.02.2011 12:41První italský závod již má za sebou kvalifikace říd MX1 a MX2 a v obou vyhrái jezdci sedlající KTM. V MX1 vyhrál Antonio Cairoli a ve třídě MX2 při absenci Kena Roczena připadlo vítězství v kvalifikaci Jeffreyemu Herlingsovi. Na 14. místě v kvalifikaci MX2 skončil Petr Smitka a 15. v kvalifikaci MX1 skončil Martin Michek a oba tak postoupily přímo do závodu. V závodu poslední šance si postup do závodu vyjeli Jiří Čepelák a Michal Kadleček. Postavení na startu dvou jízd spojených tříd (MX1+MX2) tak bude: 1. Herlings, 2. Cairoli, 3. Paulin, .. 27. Smitka, 30. Michek, 38. Kadleček, 39. Čepelák. Kvalifikací z českých jezdců neprošli Marek Sukup, František Smola a Petr Bartoš.
———
Deset Čechů pojede o velké peníze v Itálii
25.02.2011 17:54Již se na internetu objevila startovní listina prvního závodu Mezinárodního Mistrovství Itálie 2011, který se pojede 27. února v Ponta a Egola. Velké odměny pro vítěze přilákaly hodně kvalitních jezdců a hned deset českých jezdců se objevý v hlavních třídách - 8 v MX1 a 2 v MX2. Ve třídě MX1 se představí s číslem 44 Martin Žerava na Suzuki, s číslem 51 Jiří Čepelák na Yamaze, s číslem 67 Petr Michalec na Hondě, s číslem 70 Petr Bartoš na KTM, s číslem 101 Michal Kadleček na Husabergu, s číslem 134 Filip Neugebauer na Kawasaki, s číslem 201 František Smola na Suzuki a s číslem 232 Martin Michek na KTM. Českou republiku bude v italských MX2 reprezentovat s číslem 102 Petr Smitka na TM a s číslem 123 Marek Sukup na Kawasaki. Mezi největší aspiranty na titul v obou třídách budou patřit jezdci továrního týmu KTM (MX1 - Cairoli, Nagl; MX2 - Herlings, van Horebeek) a továrního týmu Yamahy (MX1 - Philippaerts, Frossard; MX2 - Paulin). |
———
Dva "české" týmy pojedou letos v Mistrovství Světa MX1 a MX2
23.02.2011 16:07Pokud se divíte, proč v nadpisu tohoto článku jsou uvedeny týmy DELTA racing a nově odštěpený tým Bonea Group racing jako české v uvozovkách, tak je to proto, že české je v těchto týmech jen vedení nikoliv jezdecká sestava. U týmu DELTA racing je to již pravda zvykem, že v nejvyšších třídách není v posledních letech reprezentováno českými jezdci a navíc již letos neměl tento tým existovat. Ovšem v případě nabídky tovární podpory Suzuki a účasti Belgičana Kevina Strijbose by byl hřích nevyužít této šance, takže letos má DELTA racing team velkou šanci na úspěch. Druhý tým s českým vedením je BGR (Bonea Group racing). Právě firma Bonea group (oficiálně je na internetu uvedeno, že vyrábí přes podlahy, sluneční kolektory, tepelné izolace až po samotné domy a elektrárny) byla jedním z hlavních sponzorů DELTA racing teamu. Tým BGR pojede na továrních motocyklech KTM, kde Rakušan Matthias Walkner a Francouz Loic Leonce pojedou na KTM 350 SXS-F v MX1 a Ital Marco Maddi na KTM 250 SXS-F v MX2.
———
Starcross 2011: Smitka osmý v MX2, Bartoš 12., Kadleček 20. v MX1
21.02.2011 11:25Petr Smitka si odváží z italské Mantovy osmé místo mezi MX2 (9.-9.-12.), což je úspěch, ačkoliv tento výsledek díky neúčasti týmů Red Bull KTM, JM racing, CLS Kawasaki, Bike-it Cosworth Yamaha, MVD-R Honda atd. nenapovídá nic o tom, na jakých pozicích by se mohl Petr Smitka objevovat v Mistrovství Světa MX2. Velký úspěch je dvanácté místo Petra Bartoše v hodnocení MX1, který ztratil jen málo bodů na jezdce Mistrovství Světa MX1 jako Matteo Bonini, Gert Krestinov a Herjan Brakke. Michal Kadleček skončil navzdory jednomu odstoupení na 20. místě v MX1. |
———
Kvalifikace na Starcross 2011 - 12. Smitka, 15. Bartoš, 16. Kadleček
19.02.2011 16:58Sobotní kvalifikace tříd MX1 a MX2 na Starcross 2011, který se koná v Mantově dopadl rozpačitě pro české barvy. Ve třídě MX2 skončil Petr Smitka v kvalifikačním závodě na 12. místě, ale v tréninzích byl schopen jezdit časy do první desítky, ale v kvalifikaci měl smůlu. Ve třídě MX1 se 15. místo Petra Bartoše a 16. místo Michala Kadlečka považovat za velmi dobrý výsledek, zvláště když od vítěze - Kevina Strijbose nedostali za 20 minut a dvě kola ani jedno kolo ztráty. Je zajímavé, že za celou kvalifikaci ztratil domácí David Philippaerts (MX1 Mistr Světa z roku 2008) na Kevina Strijbose 17 vteřin. Tento fakt ukazuje, že Kevin Srijbos má nejspíše svoji životní formu a také, že druhé místo Martina Michka na závodu ve Španělsku byl velmi dobrý výsledek. |
———
Martin Michek skončil ve volném závodě ve Španělsku druhý
11.02.2011 16:04———
Rudolf Weschta na půl sezóny out
09.02.2011 17:18———
Josef Kulhavý v sezóně 2011 s českou licencí za KRTZ
30.01.2011 15:51———
Česká motokrosová krize 2011
27.01.2011 11:05Je více než pravděpodobné, že česká motokrosová zažije v sezóně 2011 jeden z nejkrizovějších roků po sportovní stránce. Důvodem není to, že by snad byl nedostatek jezdců nebo se snad rušily důležité motokrosové tratě, ale začátek bitvy mezi jezdci a promotérem (agenturou Forsage). Již dlouhou dobu se objevovali na české motokrosové scéně názory, že by se měl změnit systém, ale od sezóny 2010, kdy se rapidně snížily odměny jezdcům a podstatně zvýšilo startovné začly negativní hlasy sílit. Vše vyvrcholilo tím, že byla založena asociace jezdců motokrosu v čele s idmi jako Jiří Čepelák, Martin Žerava atd., kteří pravidelně konzultovali své názory a návrhy na seriózní půdě s výkoným výborem motokrosu. Vznik této asociace byl přijat všemi (i promotérem) vřele a jako správný krok k profesionalizaci motokrosu v ČR. Nutno poznamenat, že pak sice ještě padlo pár místných poznámek přímo na trati před závodem MMČR v Kramolíně, ale žádná velká "kovbojka" to nebyla. Na konci uplynulého roku vše vypadalo v pořádku a navzdory rozmarům Youthstreamu a pořadatelů MXoN 2011 se podařilo vytvořit i kalendář MMČR. Tím věci ovšem neskončili, jelikož do kanceláře promotéra přišly dopisy, že dva hlavní sponzoři (Profi Auto a PAP oil) ukončují spolupráci. Krátce na to byla vydána (do budoucna jistě velmi památná) Labutí píseň mistrovského motokrosu, kterou můžete najít na stránkách moto-cross.cz, kde byla vina odstoupení obou sponzorů podána promotérem jako 100% chyba jezdců a všech, kteří volali po změnách (ovšem logicky uvažujícího jedince, který umí číst dopisy mezi řádky by mohlo napadnout, že to může být zástěrka jak v poklidu ukončit sponzorství pro sportovní odvětví, které vysílané ze záznamu ve 22:00 moc velkou reklamu neudělá...). To ovšem není vše, co se na řádcích od promotéra můžete dočíst, také jsou tam sumy, která byla vložena do motokrosu, ovšem suma, která byla vybrána od jezdců (potřebná i pro ekonoma analfabeta, aby z toho spočítal kolik bylo opravdu vloženo do motokrosu) tam není. Tímto celý příběh nekončí, jelikož se na internetu rozpoutala debata o tom, jak jezdci (především junioři) dostávají nic a čtvrt za umístění a že je těžké se prosadit atp. Ano, všechny tyto informace jsou pravdivé, ale bohužel neexistuje způsob jak okamžitě či snad do začátku této sezóny získat motokrosu více peněz, jelikož i kdyby stát něco měl, tak než přes ministerstva, poradce, náměstky a svazy projdou peníze ze státu, tak je z nich jedna promile původní částky a to nestačí ani k zakoupení šachovnicového praporu. Druhou možností jak získat peníze na motokros je od sponzorů, ale vina za to, že při odchodu dvou sponzorů se celé finančnictví MMČR hroutí, padá na promotéra jelikož neprojevil v průběhu času snahu o získání více větších sponzorů. V posledních dnech se hovoří o tom, že celou situaci by mohl uhasit LR Cosmetics ADOS, který by mohl být hlavním sponzorem pro sezónu 2011, ovšem nevraživost mezi jezdci a promotérem se neustále stupňuje a to rozhodně není k prospěchu MMČR ani motokrosu jako takového.